18. jan. 2018
Af Juliane Olsen

Musical har givet Tommy Seebachs musik nyt liv

Karen Seebach, Nicolai Seebach, Rasmus Seebach og Marie Seebach
Karen Seebach, Nicolai Seebach, Rasmus Seebach og Marie Seebach
Foto: Claus Fisker
Der har været en markant stigning i salget af Tommy Seebachs musik siden premieren på Fredericia Teaters musical ”Seebach”.

Da Fredericia Teater september sidste år havde premiere på musicalen blev en ny interesse for sangeren Tommy Seebachs musik vakt.

Der forlægger dog ikke tal på præcis hvor meget eller hvilke sange, der især efterspørges, men tendensen er ganske vist ifølge frdb.dk.

- Vi kan se, at musicalen har haft en tydelig effekt på streamingen af Tommy Seebachs musik, siger katalog-chef ved Warner Music Denmark, Lars Bennike.

Tommy Seebach musiksalg stiger op mod jul

Der er dog tale om en markant stigning, der især gør sig gældende omkring indkøb via nettet, kaldet streaming, og den relaterer sig altså til musicalen.

Hvert år er der sæsonudsving på salget af Tommy Seebachs musik, og der er en klar stigning i tiden op til jul.

Katalog-chefen har derfor sammenlignet salgstallene fra samme periode året før, og forskellen er altså tydelig.

Shubidua-musical gav også fornyet interesse

Der er dog ikke tale om, at Tommy Seebach decideret er tilbage på hitlisterne, hvilket Lars Bennike ellers godt kunne tænke sig.

Da Shubidua-musicalen blev spillet på Fredericia Teater kunne det også spores i musiksalget, som lå på det niveau, hvor bandet ellers ligger omkring Sankt Hans og jul.

Teaterchef hos Fredericia Teater Søren Møller glæder sig naturligvis også over musicalens effekt på interessen for Tommy Seebachs musik.

Læs mere om: