Mandag, 19. august 2013 - af af Juliane Olsen, Newsdesk, Aller Media

Andrea Elisabeth Rudolph: Sådan er mine fremtidsdrømme

Andrea Elisabeth Rudolph.

Andrea Elisabeth Rudolph.

Foto: Lars H. Laursen/BILLED-BLADET
Iværksætter Andrea Elisabeth Rudolph er kommet langt med sit skønhedsmærke Rudolph Care, men hun hviler på ingen måde på laurbærrene.

Hun modtager et lille kys på munden lige der midt i Københavns Lufthavn. Lige så selvfølgeligt som hun deler knus og smil ud til de fremmødte journalister. 37-årige Andrea Elisabeth Rudolph er nyforelsket i sin håndboldspiller Claus Møller Jakobsen, men hun er også fyldt med faglig stolthed. For hun har netop forseglet sit skønhedsmærke Rudolph Cares succes ved at have fået en plads på hylderne i Københavns Lufthavn, og dermed åbnet op for et udstillingsvindue til det store verdensmarked.

- Vi havde et fantastisk år sidste år, og det er dejligt, at vi nu også kan starte et nyt eventyr. Jeg er utroligt stolt over det, for det er fantastisk, at vi har fået lov at skabe vores eget univers et sted, hvor der er så meget trafik. Der er kamp om pladsen herinde, og det er jo en international butik med mange kunder, så jeg er beæret over, at vi har været så heldige, og jeg er glad for, at vi kan være en del af sortimentet. Der er mange forhandlere herude, og det er vigtigt for os også at være her, siger Andrea Elisabeth Rudolph.

Væk er alt snak om dårlig økonomi, knas i kærligheden og genvordighederne ved at være alenemor til syvårige Isolde, som iværksætteren har fra sit forhold med tv-direktøren Jacob Houlind. Andrea Elisabeth Rudolph fejrer succesen som selvstændig erhvervsdrivende nu med en sort bundlinje, og med en succes der kun vokser.

LÆS OGSÅ:

- Vi har haft et travlt forår med mange ting i gang og en masse forhandlinger. Der er mange ting, jeg gerne vil og mange ting, jeg gerne vil udvide med. Først og fremmest er det dog vigtigt for mig, at det er mine egne yndlingsprodukter, jeg sælger og produkter, som jeg kan stå inde for. Udviklingen er lang, og jeg bruger meget tid i den fase, for det er vigtigt, at produkterne både er lækre og har effekt, siger Andrea Elisabeth Rudolph.

Hårdt arbejde

Iværksætteren har ikke ønsket at åbne helt op til det store udland med sine produkter, før hun selv følte, at alt var i orden. Derfor er det det oplagte tidspunkt at starte på det nu.

- Det har været vigtigt for os at få styr på hjemmemarkedet – hvad der virker, og hvad der ikke virker. I starten blev jeg meget flatteret af henvendelser fra udlandet, men jeg fandt ud af, at det er vigtigt at markedsføre i udlandet på den helt rigtige måde, for man får kun én chance for at gøre det ordentligt, siger Andrea Elisabeth Rudolph.

Da Rudolph Care ikke har en fysisk butik, har iværksætteren selv skullet udvikle konceptet for møbler og interiør på standen, der vil være at finde i Københavns Lufthavns område med toldfri varer indtil midten af oktober. Herefter kommer produkterne på hylderne sammen med andre naturlige skønhedsmærker. Selv om Rudolph Care ligger i den bekostelige ende af skønhedsprodukter, så mener den tidligere Vild med dans-værtinde, at de har en folkelig appel.

- Rudolph Care burde i mine øjne være allemandseje, men for de fleste er der nok ikke plads til det i budgettet til hverdag, men så er det jo oplagte gaveideer. Vores kunder er meget loyale, og vi har godt fat i kvinder omkring 50-60 år og op efter, fordi vi tilbyder gode olier og produkter med højt fugtindhold. Men vi har også en del unge kunder, så vi har en bred målgruppe, siger Andrea Elisabeth Rudolph.

Offentligheden kan da også vente meget mere nyt fra iværksætterens hånd, for hun tester lige nu en række nye produkter. Det er et mantra for den tidligere tv-vært, at der ligger en god produktudvikling bag, og det er på ingen måder venstrehåndsarbejde at udvikle produkter til Rudolph Care. Humlen i Andrea Elisabeth Rudolphs hverdag er faktisk hårdt rugbrødsarbejde, for at sikre kvaliteten.

- Rudolph Care er et stramt koncept, og det kræver en god produktudvikling. Det kan godt være, at det er en glamourøs branche, men det er på ingen måder et glamourøst arbejde. Det er mega-hårdt at være iværksætter, og der er en masse rugbrødsarbejde, siger Andrea Elisabeth Rudolph.

Har fundet kærligheden

Forholdet til Claus Møller Jakobsen ligner dog mindre hårdt arbejde. Det ligner faktisk ægte kærlighed, og selvfølgelig er han med ved sin kæreste side, når hun indbyder pressen til at tage del i hendes stolthed.

- Vi støtter hinanden, og hjælper hinanden. Det er vel det, man gør i et forhold, siger Andrea Elisabeth selvfølgeligt.

Og bare lige for at slå fast: Iværksætterens sportsmand af en kæreste er altså ikke bange for en stærk kvinde med egen karriere.

- Det er han ikke. Han er en rigtig mand, siger hun med et lille smil.

Rudolph Care blev grundlagt, efter Andrea Elisabeth Rudolph i 2006 blev testet i forbindelse med en Greenpeace-kampagne for skadelige stoffer i sin krop. Testen viste, at hun havde en høj mængde af skadelige kemikalier i blodet, og hun søgte derfor et miljøvenligt alternativ til sine mange hudplejeprodukter.  Resultatet blev hudplejeserien Rudolph Care.

LÆS OGSÅ:

Seneste nyt

Relaterede artikler

Udvalgt til dig

Fra forsiden