15. okt. 2012
Af af Preben Petersen

Caroline Wozniacki tjener 70 millioner på reklamer

Caroline Wozniacki
Caroline Wozniacki
Foto: AOP
Tennisstjernen Caroline Wozniacki scorer den helt store kasse på at være blikfang. Beløbet er i kroner - og om året.

Forbes magazine, der blandt andet slår sig op på den årlige liste over verdens rigeste mennesker, er kommet med et kvalificeret bud på den danske tennisstjerne Caroline Wozniackis årlige indtægt fra sponsorer - og det er heftige tal, der kommer på bordet.

Ifølge Forbes sætter sponsorer som Rolex, JBS, Turkish Airlines og Adidas hvert år godt 70 millioner kroner ind på Caroline Wozniackis konto.

Tennispigen høster dermed det maksimale udbytte af den førsteplads på verdensranglisten, som hun kæmpede sig til, men siden har tabt igen.

Ud over reklameindtægterne har Caroline Wozniacki også præmiepengene fra sine tennissejre, men i forhold til sponsorpengene er det småpenge. Indtægterne på tennispræstationerne anslås til ca. seks millioner kroner i år.

Læs mere om: