2. jan. 2014
Af Hanne Rask

Wozniacki: Bryllup i millionklassen

caroline wozniacki og rory mcIlroy million bryllup
Rory McIlroy, Caroline Wozniacki
Foto: AOP
Ifølge eksperter bliver Caroline Wozniacki og Rory McIlroy et ligeså stærkt brand som Victoria og David Beckham.

Det, at tennisstjernen Caroline Wozniacki skal giftes med sin kæreste, den nordirske golfspiller, Rory McIlroy, kan måske blive den største sejr i hendes karriere. Sådan siger business director hos sponsor-rådgiveren Promovator, Simon Bastiansen til Metro Ekspress.

- Det er den største grand slam, hun vinder, når hun bliver gift med Rory. Branding-mæssigt, det er der ingen tvivl om, at kasseapparatet til at klinge om kap med bryllupsklokkerne, vurderer Simon Bastiansen i avisen. Det, at parret nu bliver et fælles brand, vil virke positivt for dem begge. Ligesom man så det med David Beckham og Victoria ”Posh Spice” fra Spicegirls, mener sponsor-rådgiveren.

Og også Kenneth Cortsen, der forsker i sportsbranding og -økonomi ved Handelshøjskolen i Aarhus, mener det forestående bryllup vil gøre Caroline Wozniacki og Rory McIlroy til et endnu stærkere brand.

- Når to stærke brands spiller sammen er det med til at forstærke styrken af det enkelte brand. Og at de to sportsstjerner blandt andet har store navne som Nike og Adidas i ryggen, forstærker kun effekten. Brylluppet vil kunne sælges i hele verden. Og hvis nogen vil være interesseret i at købe rettighederne til begivenheden, skal vi op i millionklassen, siger Kenneth Cortsen.

Læs mere om: