
De har en vigtig stemme i Hotel Romantik: Sådan afgøres det, hvem der skal i hytten

20 singler er rejst til Schweiz i håb om at finde den sidste store kærlighed, og indtil videre er der masser af amoriner i luften i ”Hotel Romantik”.
Hver fredag kan man følge datingprogrammet, som hver gang slutter med, at et par sendes i hytten, hvor de kan få lidt tiltrængt alenetid og rigtig lære hinanden at kende aftenen og natten igennem, inden de vender tilbage til de andre på hotellet.

På tv ser man ikke, hvordan det bliver besluttet, hvem der får æren af at komme en tur i hytten, men at værterne Sofie Linde og Joakim Ingversen snakker om, hvem der kunne være i spil.
- Joakim og Sofie var også en del af redaktionen og har en vigtig stemme i hele produktionen, hvor alt i høj grad foregår i tæt samarbejde mellem værterne og vores indholdsteam. Så det er en fælles indholdsmæssig beslutning, som værterne og produktionen træffer sammen, siger Sune Roland, der er chef for Strong Productions, om udvælgelsen til hytte-turen.
For at give produktionen en ide om, hvordan sagerne står, gør deltagerne brug af de såkaldte kærlighedskort, hvor de skal rangere deres potentielle partnere.
- Vi bruger kærlighedskortene for at højne chancen for at kunne lave matches, der faktisk fungerer. Det er en måde at sikre os, hvem det giver mest mening at sende i hytten for forhåbentlig at skabe nogle matches, der holder, og hvor der er mulighed for at finde kærligheden, oplyser Sune Roland og tilføjer, at kærlighedskortene også er blevet brugt i den svenske udgave af ”Hotel Romantik”, men at det ikke bliver vist i programmerne.


