4. jul. 2019
Af Laura Dalgård Hansen

Mads & Monopolet: Sådan blev radiosuccesen til

https://imgix.billedbladet.dk/media/article/20190617_o2q8505_1.jpg
Foto: Gregers Overvad
Mads & Monopolet har været en succes siden begyndelsen, men faktisk var det meningen, at Mads Steffensen dengang i 2003 skulle lave et helt andet program.

Mads & Monopolet har været et fremragende program siden 2003, men faktisk var det slet ikke meningen, at vært Mads Steffensen skulle lave en udsendelse som denne.

Han blev godt nok tildelt sendefladen lørdag formiddag, da han i 2003 var vært på P3, men det var for at lave et forbrugerprogram. Det havde Mads Steffensen dog ikke lyst.

Mads Steffensen havde dilemma

Heldigvis skulle han giftes nogenlunde samtidig, og det førte til et personligt dilemma, der skabte grobunden for programmet.

- I Nordjylland kører vi hesteskoen, for den har altid virket, men min daværende kæreste ville have, vi sad ved små runde borde. Og hvis man kan diskutere noget så ligegyldigt i så lang tid …

- Det var den første sten til det, der endte med at blive ”Mads & Monopolet”. Så skrev jeg det ned: ”Tre store personligheder diskuterer personligt dilemma. Plade,” fortæller Mads Steffensen om den spæde begyndelse.

Over én million lyttere

Siden det første program er succesen kun blevet større, og over en million lytter med lørdag efter lørdag.

Også uden for radiostudiet er programmet en succes, og til efteråret tager Mads Steffensen sammen med monopolet i Royal Arena foran 4000 mennesker, der skal opleve ”En aften med Mads & Monopolet”.

Læs mere om den store radiosucces og bliv blandt andet klogere på, hvordan programmet bliver lavet i BILLED-BLADET nr. 27, der er på gaden nu.

https://imgix.billedbladet.dk/webgrafik_bb27.jpg

Læs mere om: