27. mar. 2023
Af Regitze Ørnstrup Christensen

Fra i dag er noget helt anderledes på TV 2: Har du spottet den lille men betydningsfulde ændring?

Vild med dans
Anne Laxholm og Sonny Fredie-Pedersen
Foto: Hanne Juul
Det kommer til at føles som et helt nyt TV 2, når man fremover kommer forbi deres kanaler og forskellige brands.

Den 27. marts er blevet endnu en dag til TV 2s historiebøger.

Det har nemlig taget et nye udseende i brug, og skabt et nyt visuelt udtryk.

Som primetime-seer eller læser, bider man formentlig mest mærke i, at TV 2’s logoer fremover er anderledes, men i en pressemeddelelse skriver TV 2, at det nye udseende også består af 34 nye farver og en ny skrifttype.

Hele den nye identitet har man skab, for at styrke forholdet mellem kanaler og platforme.

- Vores nye udseende skal gøre det tydeligere for brugerne, at de er i kontakt med TV 2s indhold, uanset hvor de møder os. I dag møder danskerne TV 2 på tværs af vores streamingtjeneste, kanaler, apps, nyhedssite og podcasts. Derfor har vi brug for en stærk og samlende identitet, som er skabt til både nuværende og kommende generationer af digitale mediebrugere, siger administrerende direktør hos TV 2 Anne Engdal Stig Christensen i en pressemeddelelse.

En af de ændringer man måske skal vænne sig mest til som seer er, at TV 2 Plays logo fremover kommer til at have den samme røde farve, som vi kender det fra TV 2’s hovedkanal.

Ændringerne træder officielt i kraft fra den 27. marts, men det vil blive en løbende udrulning så det visuelle udtryk vil løbende dukke op i løbet af overgangsfasen.

Læs mere om: