
Ser ikke godt ud: Seerne svigter TV 2’s nye satsning Kongens Efterfølger

Inden for de seneste uger har TV 2 haft premiere på to helt nye satsninger, men særligt den ene halter efter, når man ser nærmere på seertallene.
”Kongens Efterfølger”, hvor seks kendte danskere hver uge kæmper om titlen som konge, havde premiere lørdag aften primetime på TV 2 den 26. juli, men til trods for at der var tale om en sæsonpremiere, formåede programmet kun at trække 368.000 seere til skærmen i den første uge.

I premiereugen rakte det tal ifølge analyseinstituttet Nielsen til en 15. plads på listen over de mest sete tv-programmer.
Efter andet afsnit er blevet sendt på tv, er det igen tydeligt, at seerne svigter programmet. Denne gang er seertallet nede på 302.000, når man lægger flow og streaming sammen. I den forgangne uge rækker det til en 16. plads på listen.
Bedre er det gået for TV 2’s anden, nye, store satsning ”Boksen”. 510.000 har set sæsonpremieren, hvilket rækker til en sjetteplads på listen.
Øverst finder man et velkendt seerhit, nemlig ”Som sunket i jorden”, som 795.000 så i sidste uge. ”Hotel Romantik” indtager med sine 727.000 seere andenpladsen.
