27. okt. 2022
Af Majken Munk

Rosa Kildahl tog vigtig beslutning sidste år: Nu har hun kastet sig over noget helt andet

Rosa Kildahl
Rosa Kildahl
Foto: Søren Juul Lamberth
I sommeren sidste år tog Rosa Kildahl en stor beslutning, som har gjort, at hendes liv er helt anderledes.

Danskerne lærte den lattermilde Rosa Kildahl at kende, da hun tonede frem på skærmen i ”Den store bagedyst”.

Dengang fortalte hun om arbejdslivet, der var præget af, at hun var selvstændig.

Sidste sommer solgte hun virksomheden, og nu ser hendes arbejdsliv helt anderledes ud.

Tid til foredrag

Siden 2008 var Rosa Kildahl direktør i virksomheden H2O Branding, som laver vandflasker med silketryk. I sommeren sidste år solgte hun virksomheden.

Det har betydet, at hun har plads i kalenderen til at holde foredrag.

– Det er, som det har været det sidste års tid. Jeg har mere tid til mine foredrag. Jeg har masser af foredrag også i 2023. Det fylder kalenderen op efterhånden, og jeg kan faktisk ikke have mere i år. Det er luksus, fortæller hun til BILLED-BLADET.

Som influencer

Men det er ikke det eneste, hun har som levebrød. Rosa Kildahl er heller ikke ueffen på sociale medier.

– Så har jeg også influenceropgave. Jeg synes selv, det er utroligt, at man kan tilgodese en målgruppe, når man er 65 år. Men selvfølgelig kan man det. Jeg vil også sige, at der er mange unge mennesker blandt mine følgere. Det er en bred vifte af aldersgrupper. Jeg har lige lavet noget for Gyldendal om udgivelsen af en bog, fortæller hun.

Samtidig har salget af virksomheden også betydet, at hun nemmere kan planlægge sine opgaver, så hun kan følge med på svigersønnens cykelture ude i verdenen.

Læs mere om: