Prins Charles i en ulden affære
Prins Charles er kendt for sine grønne fingre og kampe for miljøet og for fem år siden lancerede han kampagnen, Campaign for Wool, der sigter mod at uddanne så mange som muligt om de fantastiske fordele og alsidighed som uld besidder i mode, møbler og hverdagsliv.
Torsdag fejrede prins Charles femårs jubilæum for sin uldne kampagne i Clarence Houses haver, og i selskab med folk fra tøjindustrien som modedesigner Vivienne Westwood og repræsentanter fra de finere butikker Jigsaw og Marks & Spencer, viste prinsen de klare fordele ved uld.
Efter en kort tale, tændte prins Charles et royalt bål ved at sætte ild til dyner af både uld, såvel som dyner af syntetiske materialer for at bevise, at uld er mere sikkert og miljøbevidst.
Prinsen af Wales begravede også en uldtrøje og en syntetisk look-a-like for at se hvordan de ser ud om fire måneder, når de igen skal graves op.
En gruppe brandmænd stod klar for at sikre at de antændte genstande ikke spredte sig.
Denne artikel er lavet i samarbejde med royalista.com (link fjernet)
OpslagCampaign for Wool