14. apr. 2014
Af Karina Didriksen

Prins George er et baby-modeikon

Prins George i New Zealand.
Prins George i New Zealand.
Foto: AOP
Prins William og hertuginde Catherines lille søns tøj er så populært, at det bliver hevet ned fra hylderne.

Hertuginde Catherine er kendt for at have sat gang i den såkaldte ”Kate-effekt”, hvor der er så stor efterspørgsel efter hendes moderigtige tøj, at det bliver revet ned fra hylderne i butikkerne.

Nu følger lille prins George så at sige i sin mors fodspor. Prins William og hertuginde Catherines snart ni måneder gamle søn viser nemlig at være lidt af en trendsætter, når det gælder hans tøjstil.

Designere af det tøj, som prins George har været iklædt på sin første oversøiske rejse til New Zealand og Australien i april, melder nemlig, at salget af noget af deres babytøj til drenge er steget markant og flere steder er udsolgt, skriver Daily Mail.

Prinsens tøj er udsolgt

Til et arrangement den 9. april i New Zealand bar prins George et par blå sejlerbukser med et broderi foran. De er af mærket Rachel Riley og koster 675 kroner. Netop de bukser har vist sig at være så populære, at der nu er en ventetid på otte uger, hvis man vil have fingre i den samme type bukser.

Ud over bukserne var prins George også klædt i en hvid bodystocking med Peter Pan-krave til 135 kroner og et par Early Days via Trotters-ankelsko i læder til 225 kroner, som også er tæt på at være udsolgt i butikken i Kensington.

Med et stilikon som mor, vil det da heller ikke være underligt, hvis prins George har arvet sin mors sans for mode og kommer til at skabe "George-effekten".

Læs mere om: