Grevinde Alexandra del af kæmpe succes
I maj sidste år blev grevinde Alexandra ansat hos Bang & Olufsen for at arbejde med kundeprogrammer, marketing og salg.
I sin stilling som såkaldt "Director, Client Programmes" har hun sidenhen blandt andet arbejdet med identificering af nye kundegrupper og udvikling af kundeprogrammer på tværs af marketing og salg.
Populært igen
- Jeg ser meget frem til arbejdet med at styrke kendskabet til Bang & Olufsens brand og produkter på virksomhedens kernemarkeder, lød det dengang fra grevinde Alexandra i pressemeddelelsen fra Bang & Olufsen. Og det ser ud til, at hun måske har været med til at gøre brandet mere populært igen.Salget steget
I hvert fald skrev Berlingske allerede i april, at Bang & Olufsen havde vendt sidste års underskud til et positivt resultat. Salget var i december, januar og februar således steget med 16 procent til 698 millioner kroner i tredje kvartal.Første gang i flere år
Og onsdag skrev B.T., at der for første gang i flere år igen er fremgang i salget af produkter som fjernsyn og højttalere hos Bang & Olufsen.Det fremgår af den danske elektronikproducents årsregnskab for 2020/21, der løber fra juni sidste år til maj i år.
Samlet er omsætningen vokset med 29 procent til over 2,6 milliarder kroner.
Det er første gang siden regnskabsåret 2017/18, at salget er steget.
Kæmper stadig
Trods det større salg er det dog, ifølge B.T., ikke lykkedes Bang & Olufsen at få et overskud på bundlinjen i det forgangne år.
Underskuddet efter skat lyder således på 23 millioner kroner.
Åbnede ny butik
Det er dog en del mindre end underskuddet året før, der lød på 576 millioner kroner.
Det fortsatte underskud kan forklares med de udgifter, som Bang & Olufsen har til udvikling, distribution og marketing samt administration.
Grevinde Alexandra åbnede den 2. juli en ny Bang & Olufsen-konceptbutik i de gamle banklokaler på Flakhaven 1 i Odense.